Trainee’s name: Lieu Kim Nghi A12
Repaired by Dang Le Phuong on 21, october, 2011
--------------------------------------------------------------------
Kể về 1 tình huống khó khăn trong công việc đã gặp phải và cách giải quyết:
Công việc của tôi phải tiếp xúc với rất nhiều khách hàng mỗi ngày, mỗi kh mỗi tính khác nhau, có người rất dễ chịu, cũng có người thật khó tính, họ có thể nổi nóng với bất kỳ lý do gì. Đơn cử như vào những ngày đầu tuần, kh rất đông, và việc chờ đợi để làm theo thứ tự là đương nhiên. Họ là một trong số đó, họ không muốn fải chờ đợi, làm ầm lên nói là có việc gấp và yêu cầu được làm ngay. Đối với trường hợp này cần fải giải quyết như sau:
Nói nhỏ nhẹ với khách hàng: Tôi hiểu anh mong muốn được làm liền nhưng cũng có rất nhiều người đến trước anh và họ vẫn còn đang ngồi đợi. Chúng tôi luôn ưu tiên cho những người phải chờ đợi lâu nhất, vậy để em hỏi xem họ có đồng ý nhường cho a trước không, nếu được em sẽ làm cho anh trước, e giải quyết như vậy anh có đồng ý không? (Phải nói thêm trong trường hợp này cũng cần xem xét theo loại khách hàng như: Nếu khách hàng là người già, phụ nữ mang thai, ẵm theo con nhỏ hoặc là kh vip thì linh động mà ưu tiên giải quyết trước để tạo sự hài lòng tốt nhất cho khách hàng.)
To relate Telling a difficult event situation in my job that I met and how to be solved:
In a day/ (every working day), I usually contact many people with plenty of customers, one customer, one different personality. Person is comfortable, another person is prissy. They can grow /(get) angry with any reason. For example: at the first days of week, my company have a great number of customers, and so waitting to be resolved in ascending is naturally [ using Passivoice dùngbị động]. They He /she are is one of them, they don’t that person doesn’t want to wait for a long time, always shout and tell that he/she have was in too much of a hurry/ (he was in an awful hurry) hurry things, to make repeated request for do his/her problem quickly. With these cases, we should solve as follows:
Talk with gentle tones to that customer: “I know you desire to be do resolved immediately but also have a large number of people come here first you and they are still waiting for me . We always give priority to those who have waited longest. So let me ask for them whether they are agree with me about resign you, don’t they? If to get, I will do for you first, I solve as like that, are you agree?”
(Add that, in this case, we should have recosider kind of customer as: if they are old people elderly, pregnant woman, lead baby holding the small child, or VIP, we must have flexile that giving priority to solve; this will make the best pleased for the custommers)
The question for you to speaking:
- Whom that you have to communicate at your work with?
(bạn phải giao tiếp với những đối tượng nào trongc ông việc?)
- With your particular job (Banking staff), which of your character is important to solve that work?
(Với đặc thù công việc của bạn (nhân viên ngân hàng), tính cách quan nào của bạn là quan trọng để giải quyết công việc đó?)
- Pls tell the difficulty situations that you face at work?
(Bạn hãy kể ra tình huống khó khăn mà bạn phải đối mặt khi làm việc?)
- How did you rasolve that situation?
(Bạn đã giải quyết tình huống đó ra sao?)
Dear Kim Nghi,
Through a few sentences that you wrote, I saw the situation which was brought out is very practical (thiết thực). It is important for your work. Maybe this is a situation that you meet frequently. With your behavior, I firmly believe (tin chắc) you will success for your job.
Your vocabulary and speaking is limit, so you try your best anytime you have free time to practice it.
This time, our class will be taught speaking, listening and improving the vocabularies…You should try to study at home as well as at the class,dear.
Best wishes and good luck!
DLP
Marks: 7
0 comments:
Post a Comment